?

Log in

No account? Create an account
Previous Entry Share Next Entry
«Жіночність та краса» - Надії Мартиненко
siveryanin
Нещодавно чернігівська художниця Надія Мартиненко представила громадськості колекцію творів під назвою «Жіночність та краса», де відобразила українські традиційні жіночі головні убори.
- «До цієї тематики я підійшла зовсім не випадково, - розмірковує художниця, - адже давно мріяла передати у творах глибоку національну спадщину та свою любов до України. Минулого року, я працювала над темою «Мандрівники часу» (старі вікові дерева), кольорова гамма у творах була надзвичайно зеленою, і раптом друзі подарували поштові марки із зображенням українських традиційних жіночих костюмів. Я знала що їх було багато, але щоб настільки! Вони стали поштовхом для створення наступного проекту «Жіночність та краса», у якому я вирішила відобразити традиційні українські жіночі головні убори».
Художниця почала збирати інформацію з наукових джерел, досліджувати матеріал, з яких вони виготовлялися.
- Дуже допомогла мені в цьому, директор мистецької галереї «Круті Сходи» Тетяна Жогалко, яка надала наукову літературу з власних фондів.
Колекція складається із 36 робіт, окрім зображень жіночих образів є роботи й жанрові: «Ніч на Івана Купала», «Сон в бабине літо», деякі роботи виконані на фоні пейзажів - «Молочниця». У часовому просторі авторка торкнулася навіть теми Київської Русі, як пояснює п. Надія цікаво було передати той час – підвіски, метал, орнаменти.
Значну увагу приділила художниця нашому регіону, адже сама вона уродженка с. Товстоліс Чернігівського району: так до Новгород-Сіверського краю відноситься «Наречена», де намальована дівчина з довгою лентою та помпонами з шерсті по боках; Чернігівського Полісся: «Чернігівська красуня» - зображена панянка на зимовому фоні, «Жінка у святковій намітці» - дівчина у намітці, яка робилася із тонкої, напівпрозорої тканини, на яку одягалася пласка шапочка – очіпок, на картині «Біля калини» - виглядає чарівна полісяночка, решта творів стосуються інших регіонів країни - Подніпров'я, Волині, Гуцульщини, Поділля.
- Ви малювали якихось конкретних жінок?
- Ні, я малювала жіночі образи! Для мене головним завданням було передати головні вбрання з етнографічної точки зору, я навіть намагалася передати структуру тканину. Стосовно жіночих образів, то я шукала типажі, які характерні для певних регіонів, наприклад Буковина розташована поруч з Румунією, гірська місцевість, відповідно гірські люди смагляві. Я довго шукала образи, передивлялася зображення. Одна робота творилася, перероблювалася не менше місяця, загалом же на підготовку пройшов майже рік.
- Хто надавав Вам історичні консультації?
- Спілкувалася з працівниками історичного музею, а в основному працювала з книгами.
- Чи матиме Ваш проект продовження?
Звичайно, адже ця тема настільки глибока та цікава. Можливо це буде тема слов’янського костюму, ще щось. Говорити не буду.